Ingen forpligtelse – 14 dages fuld returret!

Log ind

Hej

77 30 20 10
Din indkøbskurv er tom.

Her finder du et overblik over ofte stillede spørgsmål. Hvis du ikke finder de svar du leder efter her, kan du også se emnerne under menuen "Information".

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?
Når du har fundet det eller de produkter, kan du bestille på vores hjemmeside, mail eller via telefon til vores kundeservice. Husk at skrive dit navn, adresse og også gerne telefonnummer og e-mail. Så har vi mulighed for at informere dig, hvis din ordre skulle blive forsinket.
 

Har I et katalog? 
Nej, vi har desværre intet katalog. Dette skyldes, at vi løbende får nye spændende produkter, som vi i stedet vælger at annoncerer for på vores hjemmeside samt via direct marketing og e-mail.
 

Har I en butik? 
Nej, vi har ingen fysisk butik.
 

Har I andre mønter end dem I sælger på websiden? 
Ja, vi har altid rigtig mange spændende produkter på lager, men de bliver dog hurtigt udskiftet, og derfor kan de ikke alle nå at komme med på websiden. Ring evt. til vores kundeservice på tlf. 77 30 20 10, og hør mere om de varer, der pt. ikke er at finde i webshoppen.
 

Udsolgt vare. Får I flere hjem? 
Vores indkøbere er altid på farten for at finde flere sjældne mønter til vores kunder, men det kan naturligvis forekomme, at en bestemt mønt ikke er til at skaffe.
 

Hvilke betalingsmetoder anvender I? 
Betalingen foregår i langt de fleste tilfælde via et girokort, der medfølger produktet. For mere specielle produkter eller i forbindelse med en speciel kundehistorik skal produkterne betales med kreditkort ved bestilling.
 

Bliver jeg nødt til at bestille online? 
Nej, du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på tlf. 77 30 20 10.
 

Hvor lang er leveringstiden? 
Leveringstiden er 7 - 10 dage, men der tages forbehold for udsolgte produkter og forsinkelser.
 

Hvad skal jeg betale i fragt? 
Forsendelsesomkostningerne svarer til Post Danmarks portotakster, læs betingelser under diverse produkter.
 

Leverer I til udlandet? 
Nej, vi har ikke mulighed for at levere til udlandet, det samme gælder desværre også for Grønland og Færøerne.
 

Kan jeg ændre min ordre? 
En afgiven ordre kan naturligvis ændres indtil denne er afsendt fra lageret.

 

Hvad gør jeg, hvis jeg har brug for at bytte en vare? 
Hvis produktet er blevet beskadiget, og du ønsker at ombytte det, skal du henvende dig til vores kundeservice og forklare situationen. De vil herefter være behjælpelige med instrukser til det videre forløb.
 

Hvad gør jeg, hvis jeg har brug for at returnere en vare? 
Hvis produktet ikke lever op til dine forventninger, og du derfor ønsker at returnere det, er det en god idé, at produktet sendes anbefalet, da det på den måde er muligt at efterlyse produktet, hvis det ikke skulle nå frem til os. Returnering af produkter er altid på egen regning og ansvar.
 

Hvad gør jeg, hvis produktet indeholder fejl? 
Hvis produktet er blevet beskadiget og du ønsker at ombytte det, skal du henvende dig til vores kundeservice og forklare situationen. De vil herefter være behjælpelige med instrukser til det videre forløb.
 

Hvor højt er guldindholdet i karat? 
Her følger nogle retningslinier for guldindhold:
99,9 % = 24 karat 
90,0 % = 21,6 karat
58,5 % = 14 karat
33,3 % = 8 karat
 

Hvilken forskel er der på mønter og medaljer? 
Forskellen er, at mønter har en nominel værdi, hvilket vil sige, at man kan handle med dem. En medalje har ingen nominel værdi. Medaljer er ofte præget med mere detaljerede motiver, da disse udelukkende bliver brugt til samlinger.
 

Hvilken forskel er der på ucirkulerede og cirkulerede mønter? 
Almindelige mønter, som man kan bruge og købe for, kaldes cirkulationsmønter. Det betyder, at mønten anvendes og røres ved, hvorved den med tiden bliver mat og lettere anløben i farven.

Ucirkulerede mønter/medaljer betyder, at mønt/medalje er stemplet én gang og pakket i kapsler. De er uberørt og har i maskinerne kørt på transportbånd.
En anden variant er brilliant ucirkulerede mønter. Disse mønter eller medaljer er af proof kvalitet, og de præges en ad gangen, næsten som er de håndlavede. De er stemplet fem gange.
 

Hvordan kontakter jeg jer? 
Du er altid velkommen til at henvende dig til vores kundeservice på tlf. 77 30 20 10 man. - tor. 09.00 – 16.00, fredag 09:00-14:00 eller via e-mail til kunde@monthuset.dk
 

Jeg har brug for mere information om en vare? 
Du er altid velkommen til at henvende dig til vores kundeservice på tlf. 77 30 20 10 man. - tor. 09.00 – 16.00, fredag 09:00-14:00 eller via e-mail til kunde@monthuset.dk
 
 

Hvorfor kan jeg finde den samme mønt men med to forksellige priser på jeres webside?
Vi tilbyder vores kunder en del standard mønter fra vores lager til normal pris. Disse indgår dog tit som startermønter i vores samlinger, hvor de sælges til en fordelagtig introduktionspris. Derfor kan du finde den samme mønt to steder på websiden til to forskellige priser. Årsagen er, at du som hovedregel starter et abonnement, når du køber en mønt til introduktionspris. Derfor er den billigere end den mønt, der ikke starter en samling.