Luk

Udfyld venligst dine informationer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

  • Få tilbud før andre kunder
  • Følg med i nyheder om mønter, sedler og medaljer
  • Få besked om events og arrangementer
Tak for din tilmelding 
Udfyld venligst dine informationer
Udfyld venligst dine informationer

NYHEDER Guldmønter Sølvmønter Sølvmedaljer Møntsæt Antikke mønter Tilbehør SLUTSPURT

KUNDESERVICE/ ORDRETELEFON
77 30 20 10

Man. - Fre.: 10.00 - 16.00



Ved at klikke på boksene kan du ændre tekst størrelsen.

Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar

 

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?
Når du har fundet det eller de produkter, du gerne vil bestille, kan du gøre det via vores hjemmeside, mail eller telefon til kundeservice. Husk at skrive dit nøjagtige navn og adresse og meget gerne telefonnummer og e-mail, så vi har mulighed for at informere dig, hvis din ordre skulle blive forsinket.



Har I et katalog?
Nej vi har desværre intet katalog. Dette skyldes, at vi løbende får nye spændende produkter, som vi annoncerer for på internettet samt via direct marketing og e-mail.



Har I en butik?
Vi er et postordre firma, og har derfor ingen butik.



Har I andre mønter end dem I sælger på websiden?
Ja vi har altid rigtig mange spændende produkter på lager, de bliver dog hurtigt udskiftet, og derfor kan de ikke alle nå at komme med på websiden. Ring evt. til vores kundeservice på tlf. 77 30 20 10, og hør hvad vi har af gode tilbud lige nu.



Udsolgt vare. Får I flere hjem?
Vores indkøbere er altid på farten for at finde flere sjældne mønter til kunderne, men det kan naturligvis ske at en bestemt mønt ikke er mulig at skaffe.



Hvilke betalingsmetoder anvender I?
Betalingen foregår i langt de fleste tilfælde via et girokort, der medfølger produktet. For mere specielle produkter eller i forbindelse med en speciel kundehistorik skal produkterne betales ved modtagelsen (via postopkrævning).



Bliver jeg nødt til at bestille online?
Nej, du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på tlf. 77 30 20 10.



Hvor lang er leveringstiden?
Leveringstiden er 10 - 30 dage, men der tages forbehold for udsolgte produkter og forsinkelser.



Hvad skal jeg betale i fragt?
Forsendelsesomkostningerne svarer til Post Danmarks portotakster, læs betingelser under diverse produkter.



Leverer I til udlandet?
Nej, vi har ikke mulighed for at levere til udlandet, det samme gælder for Grønland og Færøerne.



Kan jeg ændre min ordre?
En afgiven ordre kan naturligvis ændres indtil denne er afsendt fra lageret.



Kan jeg komme forbi og returnere eller bytte min vare?
Da vi er et postordre firma med eksternt beliggende lager, har vi desværre ikke mulighed for at tilbyde at tage imod returvarer på kontoret i København.



Hvad gør jeg, hvis jeg har brug for at bytte en vare?
Hvis produktet er blevet beskadiget, og du ønsker at ombytte det, skal du henvende dig til vores kundeservice og forklare situationen. De vil herefter være behjælpelige med instrukser til det videre forløb.



Hvad gør jeg, hvis jeg har brug for at returnere en vare?
Hvis produktet ikke lever op til dine forventninger, og du derfor ønsker at returnere det, er det en god ide at produktet bliver sendt anbefalet, da der på den måde er mulighed for at efterlyse produktet, hvis det ikke skulle nå frem til os. Returnering af produkter er altid på egen regning, og det er afsenders ansvar at forsendelsen når frem til Mønthuset Danmark.



Hvad gør jeg, hvis produktet indeholder fejl?
Hvis produktet er blevet beskadiget og du ønsker at ombytte det, skal du henvende dig til vores kundeservice og forklare situationen. De vil herefter være behjælpelige med instrukser til det videre forløb.



Hvor højt er guldindholdet i karat?
Her følger nogle retningslinier for guldindhold:
99,9% = 24 karat
90,0% = 21,6 karat
58,5% = 14 karat
33,3% = 8 karat



Hvilken forskel er der på mønter og medaljer?
Forskellen er at mønter har en nominel værdi, hvilket vi sige, at man kan handle for den. En medalje har ingen nominel værdi. Medaljer er ofte præget med mere detaljerede motiver, da disse udelukkende bliver brugt til samlinger.



Hvilken forskel er der på ucirkulerede og cirkulerede mønter?
Almindelige penge, som man normalt handler for, kaldes cirkulationsmønter. Det betyder, at mønten anvendes og røres ved, hvorved den med tiden bliver mere mat og lettere anløben i farven.

Ucirkulerede mønter/medaljer betyder, at mønten er stemplet en gang og pakket i kapsler. De er uberørt, og har i maskinerne kørt på transportbånd.

En anden variant er brilliant ucirkulerede mønter. Disse mønter eller medaljer er af proof kvalitet, og de præges en ad gangen, næsten som er de håndlavede, og så er de stemplet fem gange.



Hvordan kontakter jeg jer?
Du er altid velkommen til at henvende dig til vores kundeservice på tlf. 77 30 20 10 man. - fre. 10.00 – 16.00 eller via E-mail til kunde@monthuset.dk



Jeg har brug for mere information om en vare?
Du er altid velkommen til at henvende dig til vores kundeservice på tlf. 77 30 20 10 man. - fre. 10.00 – 16.00 eller via E-mail til kunde@monthuset.dk

 



Hvorfor kan jeg finde den samme mønt men med to forksellige priser på jeres webside?
Vi tilbyder vores kunder en del standard mønter fra vores lager til normal pris. Disse kommer dog tit på tilbud som startermønter i vores samlinger og derfor kan du finde den samme mønt to steder på websiden til forskellig pris. Som hovedregel starter du et abbonement når du køber en mønt til introduktionspris frem for fuldpris, hvor du kun køber mønten og ikke starter en samling.


« Tilbage